Tots els blogs (31)

RESOLGUEM: HORARI I CALENDARI ESCOLAR – FAMILIAR, AMB DIVERSITAT

RESOLGUEM: HORARI I CALENDARI ESCOLAR – FAMILIAR, AMB DIVERSITAT

1.Constatació de fet, problema o necessitat (base empírica)

Sobre els horaris i calendari escolar.

En els debats sobre…

Seguir

Afegit per Martí Teixidó el febrer 15, 2017 a les 5:19pm — No hi ha comentaris

RESOLGUEM: CULTURA I EDUCACIÓ DE LA DIMENSIÓ RELIGIOSA

RESOLGUEM: CULTURA I EDUCACIÓ DE LA DIMENSIÓ RELIGIOSA

aportacions a la millora de l’educació a Catalunya 2016

1. Constatació de fet, problema o necessitat (base empírica)

L’escola catalana no ha resolt bé el pas de sistema escolar confessional religiós a sistema escolar en una democràcia plural. La llei reconeix l’escola no confessional però manté una preferència per afavorir l’ensenyament religiós doctrinal. A més de la confessió cristiana catòlica, són reconegudes les…

Seguir

Afegit per Martí Teixidó el febrer 15, 2017 a les 12:17pm — No hi ha comentaris

La relació educativa. Ethos institucional i compromís compartit de professors i alumnes

“La persona a l’ethos del centre educatiu. La implicació del professorat”

Filosofia personalista de Paul Ricoeur i d’altres en la fonamentació. Anàlisi de la pròpia experiència d’aprenent del professor o professora. Etica i moral, distinció clarificadora i pràctica. Autogestió, autoavaluació i contribució a l’aprenentatge comunitari. Superació dels reglaments de règim intern a l’educació secundària.…

Seguir

Afegit per Martí Teixidó el setembre 27, 2014 a les 11:45pm — 1 comentari

Educació per a la ciutadania del segle XXII

Educar al segle XXI per la construcció del segle XXII

En les nostres converses habituals solem parlar de l’educació del segle XXI. Les persones que hem viscut des de la docència la darrera dècada del segle XX, i també en els àmbits pedagògics aquesta ha estat una constant. Fa poc temps mentre llegia un text de Richard Gerver[i] -expert en lideratge, creativitat i canvi organitzatiu- hi va haver un detall que em va fer pensar, en veritat l’alumnat…

Seguir

Afegit per Raül Manzano Tovar el novembre 6, 2013 a les 8:00pm — No hi ha comentaris

6 canvis per a un model escolar adequat al jovent d’avui

Al blog  de Martí Teixidó http://educacio-comunicactiva.blogspot.com.es/

Consescat23TEIXIDO.pdf

Afegit per Martí Teixidó el novembre 1, 2013 a les 8:00am — No hi ha comentaris

Quo vadis escola? Reflexions i proposta per a iniciar el camí del canvi

Benvolguts col.legues

Adjunto http://peremarques2.blogspot.com.es/2013/08/3-coses-que-he-apres.html una reflexió estiuenca que vaig iniciar per a donar suport a la magnífica iniciativa "3 coses que he après sobre educació" (Fundació Jaume Bofill i UOC) i que ara complementada potser pugui contribuir al debat de CONSESCAT.

Salutacions

Pere…

Seguir

Afegit per Pere Marques Graells el agost 19, 2013 a les 1:42pm — No hi ha comentaris

Informer

Les darreres notícies sobre els insults, etc., entre i contra membres de la xarxa social Informer o similars denoten de nou l'ús pervers per part d'alguns usuaris d'una eina en principi creada al servei de la comunicació. Comportaments que ja existien sota altres tipus de xarxes socials tradicionals no digitals ("fer safareig", psicologia del rumor...), i que en les darreres dècades s'han vist enfortides pels programes de la tele-escombraria o ficcions televisives, ara s'ha magnificat…

Seguir

Afegit per Xavier Ripoll el gener 31, 2013 a les 1:18pm — 1 comentari

Buenos días Consescat

Buenos días Consescat os sigo desde Ginebra. Filóloga de formación y desde hace cinco años profesora de Español como lengua extranjera, sigo con gran interés lo que está pasando en el campo de las tecnologías digitales en la educación.

Afegit per Elena Anton el novembre 10, 2012 a les 9:25am — 1 comentari

EDUCACIÓ ESCOLAR I COMUNICACIÓ DE MASSES. 13 tesis

divendres 2 de novembre de 2012, aportació de Martí Teixidó

Educació ComunicActiva  http://educacio-comunicactiva.blogspot.com.es/

EDUCACIÓ ESCOLAR I COMUNICACIÓ DE…
Seguir

Afegit per Martí Teixidó el novembre 5, 2012 a les 9:30am — No hi ha comentaris

Xarxa d'instituts innovadors associats a l'ICE de la UAB

Des de fa quatre anys, l'ICE de la UAB agrupa a instituts amb la voluntat de buscar alternatives innovadores en el seu funcionament a nivell organitzatiu general i d'intervenció a l'aula.

Podeu trobar alguns documents i informació a http://blogs.uab.cat/icexarxaies

En aquest espai Consescat hi participen molts dels integrants de la Xarxa: Ramon, Susanna, Boris, Josep Maria...

Moltes salutacions a totes i tots

Afegit per Josep Masalles Román el novembre 4, 2012 a les 8:45pm — No hi ha comentaris

Projecte Espurna - ICE de la UAB

L'ICE de la UAB du a terme el Projecte Espurna des del 2007. Us convidem a conèixer-ho amb detall a la web http://www.espurna.cat

Us adjuntem un document amb una breu referència

Espurna-ICE-UAB

Afegit per Josep Masalles Román el novembre 4, 2012 a les 8:29pm — No hi ha comentaris

Escala de coneixement i entorns d'aprenentatge innovadors

Interessant i aclaridora la conferència del professor Robert Kozma. Especialment destacable la introducció del  marc conceptual que anomena l’escala del coneixement i gràcies al qual, tal com ell mateix afirma, és possible planificar una trajectòria de formes de canvi coordinades i progressives per transformar el sistema educatiu.



Però la visió del professor Kozma, centrada en la transformació dels sistemes educatius, ens aporta alguna pista, algun instrument per a…

Seguir

Afegit per Ramon Grau el octubre 21, 2012 a les 12:30pm — 1 comentari

Per què les TIC a l’Educació? Què cal que faci l'Administració Educativa?

Bona tarda

Comparteixo unes reflexions: http://peremarques2.blogspot.com.es/2012/10/per-que-les-tic-leducacio-que-cal-que.html

Es una panoràmica general,  sobre les principals actuacions a realitzar - al meu parer- per a aconseguir una bona integració de les TIC (dins de TIC incloc TAC) a l'Educació. Ens els darrers anys ja hem fet una bona part del camí...

Agrairé…

Seguir

Afegit per Pere Marques Graells el octubre 14, 2012 a les 6:33pm — 2 comentaris

Principals problemes de l'Educació... segons el GRUP DIM (2009)

En un dels seus estudis al 2009, el GRUP "DIDÀCTICA Y MULTIMÈDIA" (DIM-UAB) va elaborar de manera col.laborativa entre els seus integrants un document per tal d'identificar les principals problemàtiques que tenim a l'àmbit educatiu.

L'objectiu de l'estudi va ser discriminar  el problemes “primaris” dels problemes “derivats” (que s'originen quan  es prenen decisions errónes i es gestionen…

Seguir

Afegit per Pere Marques Graells el octubre 13, 2012 a les 7:17pm — No hi ha comentaris

El paper de l'escola amb el nou canvi de paradigma

Parlem molt de la màquina i poc de les conseqüències i canvis que produeixen en els processos d'ensneyament - aprenentatge dels nostres docents i dels alumnes o dels no alumnes.

És cert que fins la introducció dels ordinadors a les escoles, el darrer gran invent d'accés a la informació havia estat els llibres de text (ara ja obsolets), però els docents hem seguit utilitzant els nous recursos de la mateixa manera que els vells, i aquí ha estat el gran error (error que ningú en té la…

Seguir

Afegit per Josep Maria Esteve Gibert el octubre 12, 2012 a les 10:07am — 5 comentaris

Jornada: Millorarem l’educació de les noves generacions utilitzant les TIC – 16/10/12

Hola a tots,



Aquest debat que ha començat viirtualment té un punt de trobada també el dia 16 d' Octubre

Millorarem l’educació de les noves generacions utilitzant les TIC

Per més informació

http://www.ctecno.net/jornada-millorarem-leducacio-de-les-noves-generacions-utilitzant-les-tic-161012/

Ens…

Seguir

Afegit per Baptista Borrell Borrell el octubre 9, 2012 a les 5:00pm — No hi ha comentaris

Full de ruta: Integrant les TIC a l’Educació... avui

En el nostre cas, els "fulls de ruta" pretenen orientar la presa de decisions per a la millora de l'Educació. Tenint en compte les actuals restriccions econòmiques i altres condicionants dels contextos formatius, constitueixen guies per introduir algunes de les innovacions més imprescindibles en el nostre sistema educatiu.

Convido a considerar aquesta proposta, que entenc factible, per a anar fent camí en aquests moments de crisi econòmica, i que parteix d'un a consideració prèvia:…

Seguir

Afegit per Pere Marques Graells el octubre 8, 2012 a les 8:54pm — No hi ha comentaris

ELS PARES I MARES D'AVUI i LES NOVES TECNOLOGIES

Les noves tecnologies estan canviant per moments tot el nostre món, fins el punt que sovint em pregunto què fèiem quan no teníem internet, telèfon mòbil i tantes altres andròmines que han passat a envaïr tots els nostres espais. I, evidentment, el món de l'educació no és ni pot ser una excepció.

Em sento una mare molt implicada en tot el que envolta l'educació dels meus fills, i considero que el canvi que estem vivint no s'està produint al mateix ritme a les nostres escoles: manca de…

Seguir

Afegit per Montserrat Martin el octubre 5, 2012 a les 3:47pm — 3 comentaris

“Es absurdo llenar las aulas de ordenadores” Entrevista del Ciberpais abril 2012

Extracte del Ciberpais.

Rosa Jiménez Cano Madrid 30 ABR 2012

El autor de 'Creando las escuelas del mañana hoy' saltó a la fama por sus vídeo académicos en YouTube…

Seguir

Afegit per anna vera el octubre 1, 2012 a les 11:00am — No hi ha comentaris

© 2017   Creat per Administrador/a Consescat.   Tecnologia de

Emblemes  |  Informar d'un problema  |  Términos de servicio