Benvinguda/Benvingut, 

Per què no et presentes a la comunitat Consescat? Qui ets i què fas? Quins són els teus interessos i què t'ha motivat a unir-te a aquesta xarxa? I, més enllà de la teva tasca, què voldries compartir amb tots nosaltres?
Després de presentar-te, mira els Grups de debat i uneix-te als que t'interessin. Dóna també un cop d'ull als membres de la xarxa i convida'ls a ser amics teus!
Desitgem que la teva participació a Consescat et sigui profitosa.
L'equip d'administració

Visites: 3467

Respon a això

Respostes a aquesta conversa

Hola!

Sóc Begonya Folch, professora de secundària. He treballat en totes les etapes educatives, des d'Educació infantil i primària fins a la Facultat de Formació del Professorat de la UB com a professora associada en els estudis de Mestre de l'especialitat de Música. També formo part del Grup de Música de l'ICE de la UAB.

La meva tasca docent ha tingut un parèntesi en aquests dos darrers cursos.  Durant el curs 2010-2011 vaig treballar al Servei d'Innovació i Recerca Educativa (SIRE) del Departament d'Ensenyament, en l'equip de comunicació del Projecte eduCAT1x1 amb Boris Mir i Míriam Martí, des d'on col·laborava en l'administració de la xarxa docent eduCAT1x1, ara Xarxa docent eduCAT2.0. I des del setembre de 2011 he col·laborat amb Ferran Ruiz al Consell Escolar de Catalunya en diverses tasques relacionades amb l'organització de la XXII Jornada de reflexió del Consell, entre elles la creació i administració d'aquesta xarxa.

Es pot dir que no he sortit mai del sistema educatiu, i l'he pogut observar des de diferents punts de vista. Això em fa mirar el món en clau educativa, fascinada per la plasticitat del nostre cervell (ja he fet meva una frase que vaig sentir al professor Ángel Ignacio Pérez Gómez recentment: "el cerebro humano sólo está programado para aprender"), i fascinada també per la necessitat d'aprendre que tenen els infants, la seva facilitat per meravellar-se davant d'una descoberta, amb l'esperança de què ells sabran fer un món millor. La utopia del canvi en educació és el que m'ocupa. Com ens diu Ferran Ruiz, "construir la utopia passaria per ser capaços de dissenyar i posar en marxa, de manera pausada, participativa i humil, una renovació pedagògica que superés unes disfuncions que cada dia que passa són més manifestes, contribuint alhora a satisfer millor les necessitats de les persones (els alumnes) en l'incert món que els espera". 

La tecnologia ja és l'ecosistema d'aprenentatge, relació i participació del nostre món. Ens connecta i ens empodera, i és la palanca més potent que ha construït la humanitat. Els qui ens dediquem al fet educatiu no podem rebutjar fer-nos preguntes en relació a la tecnologia, i cal que aquestes preguntes no siguin superficials. La societat no pot donar l'esquena a una necessitat i un dret educatius dels nostres estudiants. 

Des del meu dia a dia espero contribuir a aquesta utopia en aquests temps de canvis profunds i sistèmics. Així ho faré també des de la meva aula de música, convençuda de la força de l'art i la creativitat -encara la nostra assignatura pendent- per "alliberar" i obrir la ment de les persones. 

Estic a la vostra disposició per a tot allò que calgui.

Ben cordialment,

@Begonya

Hola a tothom:

Perdoneu perquè he començat a participar en els debats abans de presentar-me. Sóc un pare de un nen que ha començat 1 de ESO i un nen de 4 de Primària que vol participar en aquesta plataforma per donar veu també a les famílies i les seves inquietuts.

També pretenc donar veu a una nombrós grup d'alumnes que son la "minoria silenciosa", els nens amb transtorns d'aprenentatge (dislèxia, TDAH) i dificultats d'altres tipus i que els professionals de l'educació siguin conscients de l'èxistencia d'aquests alumnes i de les possibilitats de la tecnologia per fer una escola realment inclusiva; la meva motivació prové del fet de que el meu fill gran es dislèxic i ha patit durant molts anys per les seves dificultats en els entorns de la lectoescriptura, que un aprenentatge emprant les noves tecnologies hagués pogut reduir en gran mesura (tant en la detecció, en el tractament i en les ajudes a l'aprenentatge com llibres en format electrònic  amb sintetitzadors de veu, mapes mentals, etc...)

Per això, si puc ajudar a la difusió d'aquesta problemàtica dins la comunitat educativa i les solucions que aporten les noves tecnologies, estaré molt satisfet.

Gràcies per obrir aquest canal de participació a totes les parts implicades en l'educació dels nostres nens !!

Hola Iñaki, al grup 4 del debat hi ha vàries converses que parlen de les famílies i els alumnes, del paper de les TIC a les aules i a l'Educació Especial i del rol de les famílies amb fills amb NEE. Et convidem a que participis en aquestes converses exposant i compartint les teves opinions. Moltes gràcies per la teva presentació.

Rosa Aparicio

Hola,

Sóc Ramon Grau, actualment director de l'institut Pere IV (Quatre cantons, nom en tràmit) del barri del Poblenou de Barcelona. He estat vuit anys director de l'institut Badalona Nou, ara ja tancat.

Hi ha un doble vessant del tema d'aquesta jornada que m'interessa.

El primer es relaciona en poder compartir amb altres professionals les consideracions sobre l'impacte en l'aprenentatge de l'ús dels entorns virtuals i de la tecnologia digital en sentit ampli. Fa anys que ens hi vam submergir al Badalona Nou però la meva experiència està molt situada en aquell centre i context. Tot just ara comença a ampliar-se i també a enriquir-se.

El segon es relaciona amb la tasca directiva. Fonamentalment es tracta de contrastar formes d'impulsar la implantació del món digital als centres educatius, formes d'organització que permetin extraure tot el potencial educatiu d'aquestes tecnologies. En síntesi m'agradaria compartir idees i reflexions que ens permetin d'imaginar i projectar el nostre centre envers a un futur mediat en el qual, malgrat incerteses i calamitats, hauríem d'exercir un cert control.

D'aquí a cinc anys, tots calvos ... però, i l'institut?

Apa, som-hi.

Ramon

Hola sóc la Rosa Aparicio, mestra de primària a l'escola El Carmel, a Barcelona. He impartit diferents matèries a diferents cursos dins l'escola: mestra especialitzada en la docència de l'anglès, experiència en la inclusió d'alumnes amb Necessitats Educatives Especials a l'aula ordinària i més concretament amb alumnes TEA (Trastorn de l'Espectre Autista), treball d'adaptacions curriculars i de l'entorn escolar, coordinació de professionals i treball amb les famílies dels alumnes i especialista en Noves Tecnologies aplicades a l'aula ordinària i desenvolupament de treball específic de recursos TIC amb alumnes amb TEA.


Projectes:

Intermón-Oxfam: Connectant Mons

Representant de la Comisió Territorial de Connectant Mons a Catalunya: Comissió que treballa desenvolupant tasques de gestió i seguiment de l'aplicació del projecte a les aules.

Formació del professorat:Disseny i dinamització de tallers, ponències i formacions al professorat implicat en el projecte. Acompanyament i suport als mestres nous.

Representant de la Comissió Estatal de Connectant Mons:
comissió encarregada de la preparació, l'assessorament i l'el·laboració d'objectius, continguts i activitats de la proposta pedagògica del Connectant Mons anual.

http://www.conectandomundos.org/

 

iPads i Autisme

Projecte personal i professional sobre l'ús dels iPads a les aules ordinàries amb alumnes dins del Trastorn de l'Espectre Autista.

Formació específica en TIC i Autisme, col·laboració en blocs específics d'Autisme (iautism.info) i difusió del projecte mitjançant claustres didàctics al propi centre i realització de tallers de formació del professorat. Participació a la "Jornada de la Inclusió Digital" com a ponent del taller "iPads i TEA".

Creació de dos blocs especialitzats en TEA:"iPads i autisme", un bloc informatiu i divulgatiu del treball amb iPads que es realitza a les aules amb alumnes amb TEA i "iBooks autisme", especialitzat en ressenyes de llibres relacionats amb el TEA.


Espero poder contribuir una miqueta aportant la meva pràctica diària i les meves inquietuds, alhora que també espero aprendre d'altres professionals i les seves aportacions. Moltes gràcies i fins aviat!

Rosa

Hola,

Sóc catedràtica d'anglès de secundària, consultora a la UOC i estudiant de doctorat  del màster de psicologia educativa que dirigeix en Cesar Coll. En el passat vaig formar part del grup que va crear eTwinning (agermanaments virtuals entre centres europeus). M'agrada provar coses noves, i això no sempre és bo, perquè en educació els canvis són lents.

Vaig veure aquest fòrum a DIM, i em va interessar la trobada de l'octubre. 

Escoltar altres veus m'ajuda a aprendre, sortir de mi mateixa i a pensar millor. 

Sóc professor de secundària -catedràtic des de 1982. En l'actualitat estic en comissió de serveis a l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Rovira i Virgili -des de gener de 2011. A banda de tasques de gestió, m'he especialitzat en formació directiva -hi coordino, a més, el Postgrau d'Especialista Universitari en Direcció i Gestió de Centres Educatius-, qüestions legislatives i competències comunicatives. A partir del setembre en seré el coordinador de l'àmbit no universitari.

Si voleu conèixer la meva trajectòria professional: http://en.gravatar.com/josepbargallo i http://www.linkedin.com/profile/view?id=157502294&trk=tab_pro

Hola soc l'Eva,

Sóc mestra d'infantil i primària amb les especialitats d'educaicó física, educació especial i audició i llenguatge. El curs vinent faig un canvi qualitatiu en la meva trajectòria docent . Se m'ha ofert la possibiltat de endegar un bonic projecte fent néixer una escola rural. Així que faré les funcions de direcció i a la vegada de mestra.

Desitjo poder compartir inquietuds i bones experiències amb tots vosaltres.

Una salutació a tothom ;-)

Hola a tothom. Sóc l´Ester Martínez Palacín. Treballo i visc a Vielha, a la Val d´Aran. Sóc mestra a l´escola Garona. Des de fa 6 anys, desenvolupo tasques de gestió al meu centre dins l'equip directiu, com a cap d´Estudis. He tingut el plaer de participar dins del pilotatge del projecte Educat a primària. Participo també en la formació del professorat del meu centre i en altres formacions proposades pel departament. La implementació de les TIC, les TAC i el llenguatge audiovisual a la pràctica docent, és una tasca que m'apassiona.

Sóc el Pepe Menéndez. Treballo en l'ensenyament des del 1981. He donat classes a l'FP, el BUP-COU i l'ESO i Batxillerat, sempre en l'àrea de Llengües i Literatura. He estat 11 anys director de l'escola Joan XXIII de Bellvitge; i ara en sóc el director de la seva Fundació i el director adjunt de la Fundació Jesuïtes Educació. És la xarxa de les set escoles de Jesuïtes de Catalunya, on estudien prop de 12.000 alumnes i treballen uns 1.100 educadors/es. També dirigeixo el Centre de Tecnologies Ituarte (CETEI), que està sota el paraigües de la Fundació Joan XXIII i on tractem d'innovar i donar empenta a l'oportunitat que representen les TIC en un model d'ensenyament orientat a les competències i a un major protagonisme de l'alumne en el seu procés d'aprenentatge. Crec que aquest objectiu s'endinsa dins del lideratge pedagògic, i per això m'interesse molt aprofundir en el lideratge i la seva potencialitat per dinamitzar equips, organitzacions i estimular compromisos vocacionals. Intento ser optimista i actualitzar les meves il·lusions.

Hola a tots

Tota la meva vida professional ha estat dedicada a la docència fent de mestre o professor i tutor a diferents etapes i edats. Al llarg dels més de trenta anys que fa que treballo a Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi, he assumit diferents tasques de responsabilitat: coordinador de curs, cap d'estudis, responsable de R+D i cap de serveis de la informació. Segueixo entusiasmat pel repte que significa l'educació i compromés amb el projecte conjunt de Jesuïtes Educació.

 

Actualment, a part de les classes d'història de segon de batxillerat, coordino la Taula de pedagogia i innovació didàctica de Jesuïtes Sarrià - Sant Ignasi.

 

Crec sincerament que l'educació ha de renovar-se i que les TIC ens hi poden ajudar. Estem tots en recerca i les xarxes ens permeten compartir les nostres idees i intuicions. Aquesta és la raó per la que m'interessa participar en aquest debat.

 

Vull donar les gràcies als organitzadors per tirar endavant aquesta iniciativa oberta a la comunitart educativa.

 

Ens mantenim en contacte.

 

Pere Fons


 

Sóc en Joan Triadú i Carré.

Em vaig llicenciar en Filosofia i Ciències de l'Educació a la Universitat de Barcelona ja fa un munt d'anys (els anys 90).

Vinculat a l'Associació Catalana de Telemàtica Educativa i als Moviments de Renovació Pedagògica des de fa molts anys, actualment treballo com a tècnic d'Educació a l'Ajuntament de Barcelona i al càrrec de la secretaria del Consell Escolar Municipal del Districte de Sarrià-Sant Gervasi.

Els temes de la participació i la comunicació crec que són essencials en la relació humana i especialment en la tasca educativa i en aquest sentit l´ús de les tecnologies ens faciliten tot un seguit de possibilitats que cal treballar i configurar per al seu millor aprofitament.

Gràcies per aquesta nova oportunitat de particiapció que inicieu.

Cordialment,

Joan Triadú i Carré

RSS

© 2017   Creat per Administrador/a Consescat.   Tecnologia de

Emblemes  |  Informar d'un problema  |  Términos de servicio